Laboratory Lesson: Talking About Your Studies

Ознакомьтесь с образцом выполнения лабораторной работы: SAMPLE LABORATORY LESSON.

§ 69. Talking about your studies

  1. Retell the text as if you were Rachel, introducing yourself.
  2. Find English equivalents to the following words and expressions from the text using the prompts.

в настоящее время c_ _ _ _ _ t _ _
студент колледжа Бредфорд a _ _ _ _ _ _ t _ _ Bredford _ _ _ _ _ g _
на втором курсе _ _ my _ _ _ _ _ _ _ _ _ r
типичный _ _ _ _ с _ _
никакого долгого лежания в постели (по утрам)
there’s no _ _ _
одеться to _ _ _ d _ _ _ _ _ _
умыться to _ _ _ _ _ _ _ e _
встать (после пробуждения) to _ _ _ _ _
обычно _ _ r _ _ _ _ _
иметь «окно» (свободный урок) to h _ v _ a _ _ _ _ p_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ l _ _ _ _ n
cесть на автобус, идущий в колледж to _ _ _ _ _ the _ _ _ _ _ _ _ _ l _ _ _

(мультимедийный) фонозал _ _ g _ _ _ l _ _ _ g _ _ _ _ _ _ b
компьютерный класс _ o _ _ _ _ _ _ _ _ b
проводить время в библиотеке колледжа to s _ _ _ d _ _ _ _ _ _ the _ _ _ _ _ _ _ _ _ b _ _ _ y
закончить работу, которую не успел сделать to _ _ t _ _ _ _ _ _ some _ _ _ r _

готовиться к занятиям на текущую неделю to _ e _ _ _ _ _ y _ o _ one’s _ l _ _ _ _ _
_ _ _ _ _ _ _ the _ _ _ k
подышать свежим воздухом to _ e _ a _ r _ _ _ _ of _ _ _ s_ _ i _
быстро «перекусить» to _ _ t s _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ k to _ _ _
перед началом урока _ _ _ _ _ e the _ _ a _ _ o _ the _ _ s _ _ _
столовая _ _ f _ _ _ _ i _
это не всем по вкусу (по душе) It’s not _ _ _ _ _ o _ ’s c _ of _ _ _
в качестве подготовки к приближающемуся экзамену in _ _ _ _ _ _ _ _ i _ _ for the _ _ _ o _ _ _ g
_ _ _ m
выполнять упражнения to c _ _ _ _ _ _ _ _ x _ _ _ _ _ _ _
читать актуальные новостные статьи на французском языке to _ _ _ _ _ _ r _ _ _ _ _ r _ _ _ _ _ _ _ s r _ _ _ _ _
время обеда _ _ _ _ h _ _ _ _
узнавать и/или обсуждать с кем-либо события дня to _ a _ _ _ up _ _ the _ _ _ _ _ n _ _
сразу (пора идти) на урок физкультуры _ _ ‘_ _ t _ a _ _ _ t _ _ f to _ _
на этом уроке _ _ t _ _ _ _ _ _ s _ _
быть участником (баскетбольной) команды колледжа to _ _ _ y o _ the _ _ l _ _ _ _ (_ _ _ _ _ _ _ _ _ ) e_ _
играть в баскетбол to _ _ _ y _ _ _ _ _ _ ball
анализировать, разбирать (текст) to _ _ _ y _ _
это сложно (буквально: «испытывает твои способности») it’s _ _ _ l l _ _ _ _ _ _
объяснять всё так, что легко понять to _ _ _ _ _ n _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ in a _ _ _ that _ _ k _ _ it _ _ s _ to u _ _ _ _ _ _ _ _ _
упражнение на аудирование a _ _ _ t _ _ _ _ _ _ x _ _ _ _ _ _
дискутировать на определённые темы to _ _ _ _ _ o _ _ _ r _ _ _ _ _ _ _ a _ _ _ _ i _ _ _ _ r t _ _ _ _
в небольших группах in _ _ _ l _ _ _ _ u _ _
разумеется _ b _ _ _ _ _ _ _
в конце [урока] _ t the _ _ _
завершить день (чем-либо) to _ _ d the _ _ _ _ _ th something
мчаться к автобусу to make a q _ _ _ _ _ _ h o _ the _ _ _
время от времени _ с _ a _ _ _ _ _ _ _ _
время для занятий физическими упражнениями _ ’s _ _ _ for _ _ _ _ c _ _ _
спортзал колледжа the _ _ _ _ e _ _ _ y _
приводить кого-либо в хорошую спортивную форму to _ _ _ somebody _ _ _ _ _ p _
приятный _ _ j _ _ _ _ _ _
проведённый с пользой, продуктивный _ _ _ _ u _ _ _ _ _
поддерживать кого-либо как только могут to _ _ _ _ o _ _ somebody in _ _ _ _ _ y they _ _ _
дополнительные занятия _ _ _ _ a _ _ _ _ _ e _
повторять материал перед приближающимся экзаменом to r _ _ _ _ _ for the _ _ _ t _ _ _ _ _ _ _ _ _ a _
консультации _ u _ _ _ _ _ _ _
реализовать свой потенциал to _ _ _ _ e _ _ my potential

  1. Make a list of key words and retell the text A Day in the life of Caroline Darcy using the key words.
  2. Ω Listen and read. Write a plan for Amy’s morning routine.
    Paul: Hi, Amy.
    Amy: Hi.
    Paul: How are you?
    Amy: I’m all right. Thanks. How are you?
    Paul: Yeah, pretty good. I was thinking the other day about routine. I mean, do you follow like a strict routine?
    Amy: Not really. I’m pretty laid-back, I think.
    Paul: I see.
    Amy: Work days, you have to follow a routine, I guess because you have to get ready, you have to get out the door. But on days off, I just do what I feel like pretty much. Pretty relaxed.
    Paul: Well, that I think is important isn’t it, to relax on your days off. But like on a work day, so what do you do first in the morning?
    Amy: I think probably what everybody does first. I have to go to the bathroom.
    Paul: Okay. I mean, what do you do after that? Do you make yourself a hot drink?
    Amy: I wash my face and brush teeth, pretty much, and then cajole my daughter into getting on with her morning routine as well, making sure she’s ready.
    Paul: I see. So you’ve got to get two people ready.
    Amy: Yes, I do. How about you?
    Paul: I just need to worry about myself really. I think that’s enough, you know.
    Amy: Is that a big task?
    Paul: Yeah. Well, I always have a cup of tea in the morning. First thing, I always put the kettle on and make a hot drink. And I usually try to eat like a good breakfast, not just a piece of toast or something but maybe some eggs, scrambled eggs and maybe some bacon and some toast. Yeah, I try to leave the house with a full stomach.
    Amy: Yeah, that’s good. I try to do that as well. Sometimes, we’re pretty rushed and breakfast is sometimes eaten in the car. But we do get full stomachs eventually.
    Paul: Right, right.
    Amy: Do you ever have fruit with your breakfast?
    Paul: I don’t. I know some people eat like a grapefruit. Actually, occasionally, I have a banana.
    Amy: Hmm.
    Paul: Yeah, because I just find it’s really easy, and convenient, and quick.
    Amy: I agree.
    Paul: But stuff like, you know, grapefruits and oranges, you have to peel them. Yeah, I just don’t have the time really in the morning.
    Amy: Too much like hard work?
    Paul: Yeah. But if I stay in like if I’m on a holiday in a hotel and they have like a nice breakfast, I always try to eat fruit. So I always try to eat a bit of everything actually.
    Amy: When it’s there in front of you, ready.
    Paul: When it’s made for you, yeah.
    Amy: I do that, too, definitely.
    Paul: Yeah.
  3. Ω Listen to the dialogue again and check if you know the meaning of the words in bold. Look up unfamiliar words.
  4. Ω Listen to the second part of the dialogue and talk about Amy’s evening and her attitude to family life.
  5. Make 6 sentences for translation from Russian into English based on the dialogue.
  6. Ω Listen to the podcast and describe all the situations in which the phrasal verb to carry on was used.
  7. Ω HWPE U2 Life in a Japanese School. Make a similar dialogue about students’ life in Russian universities.
Мне нравится сайт Englishhobby.ru
Мне нравится сайт Englishhobby.ru
Мне нравится сайт Englishhobby.ru
Мне нравится сайт Englishhobby.ru
Мне нравится сайт Englishhobby.ru
[an error occurred while processing the directive]